Крітерії
оцінювання успіхів та досягнень у навчанні
здобувачів
освіти початкових класів
за програмою НУШ під керівництвом Чеботарьової
О.В.
1-2
клас
Характеристика особистих досягнень |
Має значні успіхи |
Демонструє помітний прогрес |
Досягає результату з допомогою вчителя |
Потребує значної уваги
і постійної допомоги вчителя |
Українська мова, мова корінних народів та
національних меншин (мова навчання) |
||||
Уважно слухає і розуміє повідомлення, відповідає на запитання за
змістом прослуханого (показує малюнки до тексту); |
|
|
|
|
Слухає й розуміє коротке монологічне висловлення; виконує навчальні та
ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції |
|
|
|
|
Знаходить предмети за словесним описом, вказівками вчителя |
|
|
|
|
Дотримується
мовленнєвого етикета в ситуаціях навчального та побутового спілкування
(вітання, прощання, вибачення, подяка, звернення з проханням) |
|
|
|
|
Знає літери
алфавіту, читає (складами /словами); робить
спроби читати прості речення за допомогою
вчителя. |
|
|
|
|
Читає по складах слова,
робить спроби читати прості речення за допомогою вчителя, в тому числі
засобами глобального читання |
|
|
|
|
З допомогою
вчителя намагається здійснювати звуко-буквений аналіз слова |
|
|
|
|
Виявляє інтерес, позитивне ставлення до книжки, називає своїх улюблених літературних
героїв. |
|
|
|
|
Здатний вивчити напам’ять (за допомогою вчителя) невеличкий вірш (2-4
рядки) |
|
|
|
|
Визначає і промовляє
голосні та приголосні звуки; розрізняє голосні та приголосні букви, називає
їх |
|
|
|
|
Списує по складах з проговорюванням прочитані слова\ прості речення |
|
|
|
|
Пише під
диктування букви/ склади |
|
|
|
|
Бере участь в
обговоренні змісту і форми медіапродуктів, висловлює почуття з приводу прослуханих /
переглянутих простих медіатекстів |
|
|
|
|
Математика |
||||
Додає та віднімає числа
у межах 10 (20) |
|
|
|
|
Лічить об’єкти й
записує числа у межах 10 (20) |
|
|
|
|
Визначає десятковий
склад числа |
|
|
|
|
Порівнює множини та
числа у межах 10 (20) |
|
|
|
|
Розв’язує прості
арифметичні задачі на знаходження суми, різниці двох чисел |
|
|
|
|
Розв’язує прості
арифметичні задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. |
|
|
|
|
Орієнтується у
просторі, має уявлення (пояснює) про розташування предметів |
|
|
|
|
Визначає геометричні
форми предметів |
|
|
|
|
Вимірює довжини
об’єктів за допомогою лінійки |
|
|
|
|
Вміє будувати відрізок
даної довжини; вміє креслити геометричні фігури за даними вершинами |
|
|
|
|
Користується
позначеннями: см, дм, кг, год.; називає порядок днів
тижня, кількість діб у тижні |
|
|
|
|
Я досліджую світ |
||||
Цікавиться
темами, що вивчаються, інтерес до навколишнього світу |
|
|
|
|
Розповідає
про себе, свою сім'ю, місце проживання, школу, клас |
|
|
|
|
Дотримується
правил поведінки в громадських місцях, на природі |
|
|
|
|
Дотримується
правил безпеки під час різних видів діяльності |
|
|
|
|
Встановлює
найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі |
|
|
|
|
Проводить
найпростіші спостереження і дослідження у навколишньому світі |
|
|
|
|
Усвідомлює можливості власних органів відчуття, рук та ніг;
дотримується правил гігієни |
|
|
|
|
Використовує знання про особливості будови та життєдіяльності живих
організмів у повсякденному житті |
|
|
|
|
Підбирає власний одяг у відповідності до погоди |
|
|
|
|
Розрізнює позитивні та негативні риси характеру людини; виявляє
готовність наслідувати моральні якості та позитивні риси характеру у повсякденному
житті |
|
|
|
|
Технології |
||||
Виявляє інтерес до до уроків
трудового навчання, до праці |
|
|
|
|
Дотримується
правил безпечної поведінки, організації робочого місця на уроці під час
різних видів трудової діяльності |
|
|
|
|
Виконує окремі технологічні
операції (дії) за зразком та інструкцією вчителя |
|
|
|
|
Має елементарні уявлення про застосування ручних технік обробки
матеріалів |
|
|
|
|
Належним чином
користується матеріалами та інструментами |
|
|
|
|
Розуміє інструкції у процесі предметно-практичної
діяльності |
|
|
|
|
Планує дії та
виготовляє виріб за зразком |
|
|
|
|
Має елементарні уявлення про важливість самообслуговування (дотримання
санітарно-гігієнічних правил та норм). |
|
|
|
|
Мистецтво |
||||
Висловлює власне ставлення щодо мистецьких творів |
|
|
|
|
Охоче бере участь у спільних справах |
|
|
|
|
Відтворює прості ритми |
|
|
|
|
Розрізняє та називає форми квадратних, прямокутних, округлих та
трикутних предметів, види і типи ліній, кольори |
|
|
|
|
Орієнтується на площині аркуша паперу, у готовій геометричній формі |
|
|
|
|
Експериментує з художніми матеріалами, інструментами, образотворчими
техніками |
|
|
|
|
Ініціює власні ідеї в художні образи |
|
|
|
|
Створює художні образи різними доступними засобами |
|
|
|
|
Емоційно позитивно відгукується на прояви прекрасного в навколишній
дійсності – предметному світі, творах музичного, візуального, театрального та
кіномистецтва |
|
|
|
|
Фізична культура |
||||
Виявляє інтерес та звичку до
занять фізичною культурою |
|
|
|
|
Вміє підготуватися до уроку
фізичної культури |
|
|
|
|
Орієнтується в спортивному залі, в
роздягальні та на спортивному майданчику |
|
|
|
|
Дотримується основних правил
поведінки, гігієни та безпеки на уроці фізичної культури |
|
|
|
|
Виконує фізичні вправи та
прості поєднання фізичних вправ |
|
|
|
|
Бере участь у рухливих іграх |
|
|
|
|
Здійснює взаємодію з іншими
учнями під час виконання завдань учителя |
|
|
|
|
Узгоджує фази дихання з
виконанням фізичної вправи |
|
|
|
|
Здатен дотримуватись послідовності
виконання вправ (за допомогою чи під контролем учителя) |
|
|
|
|
Здатен використовувати здобуті рухові навички у практичній діяльності |
|
|
|
|
Прикладає зусилля для покращення
результату своїх дій |
|
|
|
|