Для Вас, батьки!


Рубрика “СКРИНЬКА ДЛЯ БАТЬКІВ” створена щоб НЕ
дозволити ані ВАМ, ані НАМ, впасти у відчай, а провести цей складний час  із користю.

✨Для розвитку 🙇‍♀️пам’яті та 🙋‍♀️швидкої реакції буже добре використовувати 📖мнемотаблиці. 📖📖Мнемотаблиця-система позначок, малюнків .яка прискорює процес запам’ятовування .💫Тому дана робота створена для розвитку 🧏‍♀️мислення,🙇‍♀️пам’яті.
💫Живі мнемотаблиці – це своєрідний зоровий план, що допомагає 👶🏻дітям послідовно 🗣️розповідати вірш, зберігаючи лексико-граматичне наповнення.
📖Мнемотабліци особливо ефективні при розучуванні віршів. 😊Суть полягає в наступному: на кожне слово або маленьку словосполуку придумується 🏞️картинка (зображення); таким чином, весь вірш замальовується схематично. Після цього 👶🏻дитя по пам’яті, використовуючи графічне 🏞️зображення, 🗣️відтворює вірш цілком .​Використання живих, анімаційних 📖мнемотаблиць при вивченні напам’ять невеликих віршів полегшує і прискорює процес 🙇‍♀️запам’ятовування і засвоєння текстів, формує прийоми роботи з пам’яттю. 😇Асоціативними позначеннями кодується кожен рядок вірша
При такій діяльності працюють не лише 🦻🏻слухові, а й 👀зорові аналізатори малюка.👶🏻

Використовуйте час для того щоб провести більше часу з дітьми: вони насправді потребують вашої уваги.
У «СКРИНЬЦІ ДЛЯ БАТЬКІВ», ви можете знайти цікаві та корисні поради, ігри, заняття творчістю, вправи та завдання, які полегшать ваше перебування вдома.
Бережіть себе!

__________________________________****______________________________

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - abstract-blurred-green-natural-background-selective-focus_9555-18-2-2.jpg

Складання речень за допомогою моделювання
Гра з розвитку мовлення «Склади речення за схемою» вчить дітей складати речення за поданою схемою, визначати кількість та послідовність слів; розвивати мислення, мовлення, пам’ять; виховувати старанність, активність. У дітей формуються знання про речення як одиницю мовлення, про те, що слова у реченні вимовляються послідовно одне за одним.
Перші схеми речення це малюнки та ліні, дитину важливо не заплутати. Кожне слова в реченні повинно бути зазначеним одним малюнком або однією лінією. Лінія може бути довга, що означає довге слово або коротка, що означає коротке слово.
Завдяки цікавому та яскравому дидактичному матеріалу навчання проходять «на одному диханні», діти отримують задоволення від власних маленьких успіхів і перемог, збагачуються новими знаннями й уміннями, цікаво й змістовно проводять час.
     

__________________________________****______________________________

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - abstract-blurred-green-natural-background-selective-focus_9555-18-2-2.jpg

🌞Доповни і прочитай
 
👶Повноцінне оволодіння мовленням є передумовою всестороннього розвитку особистості дитини.😇 Прищеплення інтересу до мови, створення умов для самостійних спостережень за нею, саморозвитку мовлення дитини відбувається на ґрунті формування мовних узагальнень та елементарного усвідомлення явищ мови й мовлення, зокрема, граматичного ладу.
👶Як вам відомо, читання є одним із видів мовленої діяльності, який пов’язаний із сприйняттям і розумінням писемного мовлення. На читання ми спираємось, 😀розвиваючи і вдосконалюючи навички слухання і говоріння під час навчання писемного мовлення.
😇Ми пропонуємо завдання спрямовані на розвиток навичок читання, фонематичного слуху й уважності. У кожному слові перший склад відомо точно. Далі, щоб утворити в кожному випадку ціле слово, дитині пропонується вибрати один з трьох варіантів складів.☺️ Правильний склад потрібно розмалювати. Таким чином, виконуючи завдання, дитина навчиться співвідносити звуки й літери, читати по складах, розвине дрібну моторику, збагатить словниковий запас.
 
      

______________________________________****__________________________

Найулюбленіше заняття дітей-малювання.

З самого раннього віку діти працюють з фарбами, кольоровими олівцями, фломастерами.

Щоб заняття з малювання були різноманітними та цікавими потрібно виконати наступне завдання:

Це завдання допоможе дитині розвинути:- спостережливість і кмітливість, – логічне та творче мислення, – уміння робити висновки й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

У завданні дитині треба уважно подивитись на малюнок, перевірити, чи кожний його елемент зображено правильно, чи наявні на ньому всі потрібні частини, та домалювати їх, якщо вони відсутні.

Після того як малюнок набуде цілісного вигляду, розмалювати його на власний розсуд.

Виконання завдання також розвиватиме увагу та уяву дитини.

_______________________________***____________________________________

Вестибулярна сенсорна система дозволяє отримувати відчуття і доставляти інформацію пов’язану з рухом, його плануванням, напругою м’язів ,рівновагою тіла та силою гравітації. Щоб виявити порушення, батькам потрібно обов’язково спостерігати за станом та реакцією дитини. Корекцію здійснювати поступово та обережно, щоб привчити дитину до раніш неприємних для неї відчуттів та навчити правильно на них реагувати.

Розвиток та корекція вестибулярної сфери гіперчутливої дитини:

  • обережність, поступовість, допомога та підтримка батьків у виконанні фізичних і рухових вправ дитиною;
  • поступово збільшувати тривалість та інтенсивність фізичних занять;
  • підібрати для дитини ті види спорту, які не потребують великої швидкості та кружлянь;
  • використовувати різні види ходьби по прямій лінії (в подальшому – з предметом в руках);
  • перекочуватись на підлозі;
  • стоячи на підлозі,почергово піднімати ногу, зігнувши її в коліні ( з відкритими та закритими очима);
  • вчити виконувати ” ластівку ” на підлозі;
  • використовувати обертове крісло на коліщатах, катання на велосипеді та роликах;
  • враховуючи вік та індивідуальні особливості дитини – не перевтомлювати, зацікавлювати та створювати позитивну емоційну атмосферу.

Порівнюйте відчуття, займайтеся з дитиною граючись, вигадуйте ігри та вправи. Тільки за такої умови буде позитивна динаміка в корекції порушень розвитку вашої дитини.

__________________________________***_______________________________

Способів навчити дітей читати може бути безліч, але ми обрали для вас лише кілька відео-уроків та додаток «ЧИТАЙЛИК» (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.magicbell.readinggameua&hl=uk ) в телефон (планшет)

https://www.youtube.com/watch?v=pTV8nHC2VFw

__________________________________***________________________________

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - СКРИНЬКА-КОЛАЖ-7.pubпрп-5.jpgпрпо-5.jpg

Однією з найбільш доступних і простих є техніка малювання аквареллю і сіллю, проте при роботі в даній техніці потрібно знати кілька нюансів, щоб ефект виявив себе з найбільшою силою. Саме через недотримання ключових правил у новачків часто не виходить зрозуміти «секрет» техніки.

Інструменти, які знадобляться:

Акварельний папір. Найчастіше використовують більш жорсткий папір (холодного пресування), але можна і гладкий (гарячого пресування).

Акварель.

Пензлик. Кухонна або морська сіль.

Інструкція:Часто її використовують, щоб показати падаючий сніг або заметіль, інколи – щоб передати бугристу поверхню землі або м’якість квітів.

Починаємо писати аквареллю. Якщо ви хочете, щоб ефект від солі виявся як можна яскравіше, то використовуйте більше фарби. На даному етапі малюнок повинен бути вологим.Потрібно дочекатися моменту, коли малюнок трохи просохне і блиск стане менш яскравим, проте аркуш буде все ще вологим. Це займе приблизно

півхвилини з початку висихання.

Важливо! Головне в цій техніці – зловити момент, коли малюнок не зовсім мокрий, щоб не розчинити кристалики, але і не сухий, інакше ефект буде дуже слабкий.Тепер підготуємо сіль. Посипати можна нерівномірно, змінюючи кількість солі, щоб створити більш цікавий ефект. Після цього сіль почне забарвлюватися, вбираючи в себе пігмент і воду.Малюнок, посипаний сіллю, потрібно залишити до повного висихання. Через сіль він сохне довше звичайного, тому доведеться почекати десь 20-30 хвилин.

Далі продовжуємо роботу. Можна спокійно прописувати деталі поверх цяток, що залишилися від солі – акварель легко накладається поверх них.Творчого натхнення!

__________________________________***_________________________________

__

Математичні розмальовки
Математичні розмальовки розвивають дрібну моторику, посидючість і акуратність, допомагають дізнатися більше про навколишній світ, знайомлять з усіма розмаїттями кольорів і відтінків.
Один зі способів зацікавити дитину до вивчення математики – математичні розмальовки. Розв’язання нескінченних стовпчиків прикладів швидко втомлює дитину. А от розмальовки, де треба знайти значення виразу і розфарбувати частину малюнку певним кольором – захоплююче і цікаве завдання.
Таким чином дві звичайні речі, розмальовки і приклади, стають незвичайним і цікавим завданням – математичною розмальовкою!

____________________________________***________________________________

Головоломка «Загадкові фігури»
Це завдання-головоломка допоможе дитині потренувати логічне мислення і арифметичні навички додавання і віднімання. Дитині пропонується квадрат, в якому знаходяться шістнадцять фігур (трикутники, кола, зірочки) і суми чисел по кожній горизонталі і вертикалі. Кожна з трьох фігур «приховує» певне число. Дитині потрібно розгадати головоломку, використовуючи свої математичні навички, і написати на кожній фігурі знайдене число. Таким чином, на всіх колах дитина повинна написати число 3, на трикутниках – 4 і на зірочках – 5. Виконуючи завдання, дитина буде розвивати математичне мислення і кмітливість.

______________________________________***_______________________________

Рахуємо та малюємо. Це завдання допоможе дитині опанувати додавання чисел, розвинути увагу та кмітливість. Дитині пропонується вирішити приклади, зображені у вигляді зерняток У процесі виконання завдання, дитина зможе навчитися здійснювати найпростіші обчислення зручним для себе способом, виконувати математичні дії з групами об’єкті, встановлювати відповідність між числом і кількістю елементів в групі.

_____________________________________***_________________________________

Судоку в малюнках: розвиваємо логіку
Судоку – це популярна головоломка з числами. Завдання містить спрощену версію судоку, адаптовану для розв’язування дітьми (замість цифр використовуються фігури). На кожному полі дитині необхідно заповнити клітинки чотирма типами фігур таким чином, щоб жодна з них не повторювалась у кожному з рядків по горизонталі та вертикалі, а також у виділених жирними лініями фрагментах. Розв’язуючи судоку, дитина розвиватиме логічне мислення, уважність та посидючість. Відповіді до завдань знаходяться у повній версії комплекту.

_______________________________________***____________________________________***__________________________________

Відновлюємо порядок слів у реченні
Це завдання допоможе дитині навчитись будувати речення й розуміти його структуру. У завданні дається сім речень, слова в яких розташовані безладно. Дитині треба прочитати кожний набір слів і зрозуміти, про що йдеться, а потім відновити порядок слів і скласти речення, написавши у кружечках відповідні порядкові номери. Оскільки українська мова допускає відносно вільний, гнучкий порядок слів у реченні, дитина може розмістити слова на власний розсуд або ж запропонувати одразу два варіанти побудови речення. У будь-якому разі, вона матиме змогу добре поміркувати й дізнатися про прямий і зворотний порядок слів.

____________________________________***______________________________________

Вивчаємо симетрію
Це завдання запрошує дитину поринути у світ симетрії, що є не лише геометричним поняттям, а й однією з важливих властивостей природи та елементом творчого надбання людини, проявом гармонії та краси. Виконуючи завдання, дитина покращуватиме увагу, навички дрібної моторики, зорово-моторну координацію та вивчатиме особливості розташування зображень на площині. У цьому завданні дитині потрібно намалювати дзеркальне відображення кожної із запропонованих половинок фігур, щоб всі шість зображень набули цілісного вигляду.

________________________________***___________________________________________

🌞РОЗВИВАЄМО КОНЦЕНТРАЦІЮ УВАГИ
Зосередженість дитини на завданні залежить не тільки від того, цікаве воно їй чи ні. Роль також відіграють вік та, як не дивно, звички. Відомо, що стала увага починає розвиватись у 9-10 років. До цього віку дитині, 👼як правило, важко довго концентруватись на конкретному предметі чи дії.
Однак, уміння зосереджуватись – це звичка, яку можна натренувати. У цьому допоможуть такі вправи:

👶ВПРАВА “ЗАКРЕСЛЮВАННЯ ЛІТЕР”
Основою вправи є тест Бурдона на концентрацію та перемикання уваги. У випадковому наборі літер (цифр, значків) дитина має знайти і закреслити задані.
Наприклад: у рядку потрібно знайти і закреслити всі букви “ш”:
прошчтшвьшщтишпасібяжфіторумнкмшшіівамафєвтмрпмфінпмбдрмпасегас.

🕵️‍♀️ВПРАВА “ЩО НА СТОЛІ?”
Потрібно розкласти перед дитиною предмети різного кольору, розміру і призначення. Попросити, щоб вона їх пороздивлялась протягом хвилини, з часом скорочуємо час до 20 секунд. Потім дитина має заплющити очі і розповісти, що лежало на столі, описати розмір і колір предметів. Бажано спитати про деталі – фактуру, візерунки тощо.

🎨ВПРАВА “КОЛЬОРИ”
Потрібно, щоб дитина називала колір букв, а не текст, який читає:
Червоний. Зелений. Синій. Жовтий. Фіолетовий.
Помаранчевий. Коричневий. Синій.Червоний. Чорний.
Зелений. Блакитний. Жовтий. Коричневий. Чорний. Зелений. Синій.Фіолетовий. Блакитний. Жовтий.Чорний. Червоний.
Помаранчевий. Коричневий.

_______________________________***____________________________

Дидактична гра «Знайди слово» привертає інтерес та удосконалює навички читання, просторове мислення, підвищує грамотність дитини.

_______________________________***_____________________________

Розмальовуємо геометричні фігури
Це завдання у невимушеній формі навчить дитину розрізняти геометричні фігури (коло, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, п’ятикутник, шестикутник), допоможе вивчити та повторити їхні назви та правопис, потренувати дрібну моторику та зорово-моторну координацію. Дитині треба розмалювати кожну фігуру в колір, що зазначений внизу сторінки. Потім порахувати, скільки всього геометричних фігур вона розмалювала. Також можна порахувати кількість трикутників або п’ятикутників тощо. Виконуючи завдання, дитина зможе потренувати увагу та повторити кольори.

__________________________________***___________________________



Ми підготували добірку простих та ефективних ігрових вправ, які не вимагатимуть підготовки, а для їх виконання можна використати те, що під рукою.

СОРТУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ОЗНАКОЮ. Сортування предметів за формою, кольором, розміром – чудова вправа на розвиток уваги та логіки. Зберіть різні набори – наприклад, з ґудзиків, намистин, кубиків, іграшок, змішайте їх між собою та дайте дитині завдання. Наприклад, в одну тарілочку поскладати зелені ґудзики, в іншу – червоні.

АБЕТКА. Візьміть мішечок з 8-10 знайомими малюку предметами (олівець, гребінець, лялька, м’яка іграшка), попросіть дитину заплющити очі, витягувати по черзі кожен предмет та називати його. Далі завдання можна ускладнити: нехай дитина називає предмети на певну літеру. Таким чином тренуються тактильні відчуття, а також можна вивчити всі літери абетки.

КОЛЬОРОВІ ДОРІЖКИ. Висипте на стіл бісер та попросіть дитину викласти з нього доріжку. Ускладнити завдання можна, утворюючи доріжки з різних кольорів, попросивши зробити повороти, перехрестя чи навіть лабіринти.

ЧАРІВНЕ СИТО. Змішайте в одній посудині дві різні крупи (манку і гречку, наприклад) та дайте дитині завдання розсортувати їх. Дитина спробує зробити це самотужки. Після цього запропонуйте їй скористатися «чарівним ситом» та поясність, що дрібні часточки манної каші просіюються крізь дірки, а гречка залишається, тому що вона більша за розміром.

ПІДБЕРИ КРИШЕЧКИ .Вам знадобляться пляшечки та інший посуд з кришечками. Їх потрібно відкрутити, перемішати і запропонувати малюкові підібрати правильні кришки до кожної посудини. Ця гра розвиває логіку.

ГРА У РИБОЛОВЛЮ. Наповніть ванну або велику посудину водою, скиньте у неї різноманітні предмети та дайте дитині завдання – виловити їх усі за допомогою ложки.

_____________________________***___________________________________

Чому діти люблять відгадувати загадки? Тому що в загадках є таємниця і незвідане, а дітлахи люблять дізнаватися щось нове і незвідане.
Один із способів навчити дитину систематизувати, аналізувати і думати – розгадувати загадки.
Спробуйте!

________________________________***_________________________________

Дидактична гра «Знайди тінь» Мета: розвивати увагу, спостережливість, зорове сприйняття, мислення, мовлення дітей, дрібну моторику рук; їх візуальне зображення; навчати дітей помічати відмінності між силуетами. 

______________________________________***___________________________

Гра на розвиток мовлення “Знайди слова на букву…”

Вашій увазі гра на розвиток мовлення “Знайди слова на букву…”. Для правильного та своєчасного розвитку мовлення важливо весь час мотивувати дитину говорити. Гра полягає в наступному – дитині пропонується завдання: “Давай поглянемо на картину і знайдемо предмети, назва яких починається (наприклад) на букву [м].”

_____________________________________***_____________________________

Анімаційна фізкультхвилинка підніме настрій вам та вашій дитині. Ранній розвиток дітей вимагає дуже ретельного підходу до виховання, тому нехай ця фізкультхвилинка допоможе вам активно розвивати ваше малятко.

https://www.facebook.com/100011328422984/videos/1330729633981305/?id=100011328422984

________________________________***__________________________________

______________________________________***_____________________________

______________________________________***______________________________

___________________________________***__________________________________

Пограймо разом !

_____________________________________***_________________________________

До вашої уваги дидактична гра «Кленовий лист»
Мета: закріпити знання дітей про геометричні фігури(коло, квадрат, овал, трикутник, прямокутник); розвивати вміння диференціювати фігури за кольором, орієнтуватися у просторі, мислення, пам’ять.

______________________________________***___________________________

Логічні завдання – мабуть, найефективніший інструмент для розвитку логіки і мислення як у дітей, так і у дорослих.

Рішення завдання на логіку передбачає складний розумовий процес. Це послідовне вчинення певних логічних дій, робота з поняттями, використання різних логічних конструкцій, побудова ланцюжка точних міркувань з правильними проміжними та підсумковими висновками. На відміну від більшості математичних та інших видів завдань, при вирішенні логічних завдань ключовим є не знаходження кількісних характеристик об’єкта, а визначення та аналіз відносин між усіма об’єктами задачі.Регулярние тренування в рішенні задач на логіку допомагають дитині розвивати нестандартне мислення

_________________________________***________________________________________



Вашій увазі дидактична гра “Веселі олівці”

Для цієї гри  знадобляться 4 різнокольорові олівці.

Гра спрямована на розвиток уваги, мислення, орієнтування на площині; удосконалення вмінь  визначати розміщення предметів на площині відносно одне одного: зверху, знизу, праворуч, ліворуч, над, під.   

_______________________________________***____________________________________


Чистомовки – ритмічний мовленнєвий матеріал, у якому містяться різні за складністю звуки, склади і слова. Завдяки римі заняття проходять у веселій ігровій формі, що благотворно впливає на сприйняття і запам’ятовування матеріалу, на формування правильної дикції дітей. Одним із важливих завдань є розвиток мовленнєвої культури дитини, удосконалення їх дикції, голосового апарату, формування правильної артикуляції.У роботі з дітьми доцільно використовувати спеціальні ігрові вправи, які допоможуть усунути неправильну та закріпити у дітей правильну вимову найбільш проблемних звуків, сприятимуть чистоті та загальній культурі мовлення. У педагогічній практиці чистомовки належить вагома роль ще й тому, що вони у формі цікавої гри розвивають увагу і повагу до кожного вимовленого звуку, слова, спонукають до чіткості, виразності та ясності мовлення.

____________________________________________***___________________________

Вашій увазі графічні диктанти, які спрямованні на розвиток вміння виконувати словесні вказівки дорослого, розвивати у дитини довільну увагу, просторову уяву, дрібну моторику пальців рук.
Для цього домашнього завдання знадобиться аркуш у клітинку і олівець.

___________________________________________***_____________________________

ЗАГАДКИ ДЛЯ ДИТИНИ, НАВІЩО ВОНИ ПОТРІБНІ?

Експерти з дитячої психології давно зійшлись на думці – загадки є невід’ємною частиною конструктивної програми з розвитку дитини. У чому ж полягає їх цінність, унікальність та користь?По-перше, відгадування загадок сприяє активному розвитку мовлення:дитина починає розуміти, що слово часто має не одне значення, а декілька, що воно може вживатися і в прямому, і в переносному сенсі. По-друге, цінність загадок полягає в тому, що вони дуже невимушено, граючи розвивають мислення малюка.Щоб дати правильну відповідь, дитина має згадати: де вона «це» бачила, на що «це» схоже, якого «воно» кольору або розміру. Тобто задіяно одразу декілька аспектів пам’яті та концентрації. Загадки, які ставлять питання (Що? Звідки? З чого зроблено?), демонструють різні грані предмета: зупиняють увагу на зовнішній вигляд або вказують на сутність, або на його призначення.У перших загадках, з якими ви познайомите малюка, повинні бути відображені прості (наочні і зрозумілі) ознаки зовнішнього вигляду предмета (форма, колір, величина), його якості і властивості, які діти добре знають. Найкраще підходять загадки про іграшки, домашніх і диких тварин,деяких предметах побуту, продуктах харчування.Не поспішайте підказувати вірну відповідь.Дайте малечі можливість спокійно поміркувати.

________________________________***__________________________________________

Шановні батьки, вашій увазі мотиватори та заповіді(допомогайки). Це непросто звичайні фрази – це велика мудрість відображена в простих словах!
Пропонуємо вам хоча б раз на рік перечитувати цей список, і ви побачите, як взаємини з дітьми можуть вийти на якісно новий рівень!

__________________________________***________________________________________

Однією з властивостей навколишніх предметів є форма. У спрощеному варіанті це геометричні фігури. Вони є еталонами, користуючись якими людина визначає форму предметів. Щоб піднятися по сходинках або забратися на стілець, малюкові треба бачити і усвідомлювати їх межі, візуально відділяючи один предмет від іншого. Для цього спочатку необхідно навчити його розпізнавати плоскі геометричні фігури, вивчення яких дає дитині ключ до розуміння побудови об’ємних тіл.

Отже, кожен предмет має властивість і форму. Наприклад, ми розглядаємо пейзаж на вулиці через прямокутне вікно, їмо з круглої тарілки, виглядаємо в овальне люстерко і так далі. Називаючи форму кожного побутового предмету,  ми не тільки заучуємо назви фігур, а й переносими знання їх властивостей у повсякденне життя. Але, знати назви фігур, не значить знати їх властивості. Тому пропонуємо вашій увазі ряд завдань для засвоєння властивостей геометричних фігур.

____________________________________***_______________________________________

«Читання — це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе».

В. О. Сухомлинський

Читання розвиває уяву, розвиває кругозір і покращує пам’ять, розвиває логічне мислення і, зрештою, допомагає краще розуміти себе, оточення і наше життя загалом. Вагомі причини для того, щоб читати самим і заохотити до читання своїх дітей.

Щоб дитина із задоволенням і бажанням читала, треба щоденно їй читати вголос. Навіть якщо дитина вже вміє читати сама, вона чекає, щоб їй почитали дорослі. Цей духовний і емоційний контакт — важливий момент у досягненні мети. Тільки на цікавому матеріалі, тільки у доброзичливій обстановці, тільки в ігровій діяльності вдається залучити дітей до систематичної розумової праці, дати змогу дитині відчути успіх, повірити у свої сили.

Доведено, що лише шість хвилин читання знижує рівень стресу на 65%. Навіть від нудьги рятує. Ритміка та захоплюючий сюжет художньої літератури дозволяють відволіктися від своїх проблем та заспокоїтися.

Виявляється, читання для дітей може бути простим і приємним заняттям. Досить приділяти 20 хвилин на день розвитку цієї навички – і дитина почне читати краще. Ці тексти стануть вам у нагоді, для повсякденного читання.

___________________________________***________________________________________



Зоологічна АбеткаАбетка, перша книжечка в житті кожного з нас, дає перші уроки пізнання світу довкола. Особливо, якщо ця абетка про тварин, які поводяться, як люди: будують житло, турбуються про родину, доглядають дітей.Абетковий вірш — своєрідна поетична форма, сконструйована за послідовністю літер в абетці. Він є найпоширенішим у літературі для дітей, виконує пізнавальну та виховну функції. Діти обожнюють казки, тому вони неодмінно вподобають такий формат ознайомлення з абеткою. Вивчення кожної літери супроводжується віршиком про певного персонажа, назва якого починається на відповідну літеру абетки з відповідною ілюстрацією.Зоологічна абетка допоможе малюкові легко та із задоволенням опанувати алфавіт, вивчити назви тварин, вивчити вірші й навіть навчитися читати.

___________________________________***________________________________________

Домашнє завдання , яке розвиває логіку, швидке мислення, підвищує грамотність дитини, а також привертає увагу до читання.
Вашій увазі представленні анаграми. Сенс анаграми в тому, щоб переставити літери або звуки в слові, щоб вийшло інше слово. Іноді анаграмами називають просте перемішування букв і звуків у слові
Умова: щоб вирішити анаграму, потрібно правильно переставити букви місцями і отримати зашифроване слово (наприклад ІКТ- КІТ).

__________________________________***_________________________________________





На Великдень люди дарують один одному подарунки: розфарбовані яйця, паски, кошики, великодні сувеніри. Діти люблять готувати вироби до Великодня своїми руками, адже їм так цікаво брати участь в підготовці і в роботі.

Ми пропонуємо варіанти святкових виробів, які ви можете зробити разом з дитиною.

___________________________________***________________________________________

Домашнє завдання яке розвиває логіку, просторове мислення, удосконалює навички читання, та не залишить байдужим дітей і батьків.
Головною умовою є використання координат, щоб знайти потрібні літери і розгадати слово!

______________________________________***_____________________________________

#комп’ютерні ігри

Багато батьків вважає, що комп’ютерні ігри не є корисними для дітей або навіть шкодять їм. Однак,  у наш час , комп’ютерні ігри користуються в дітей більшою популярністю, ніж будь-коли раніше. Згідно за статистикою, у 90 % сімей діти грають у комп’ютерні ігри. З огляду на таку їх поширеність, батьки не в змозі просто заборонити дитині грати в ці ігри. Тому,  потрібно з’ясувати користь і шкоду комп’ютерних ігор для дітей, а також кількість часу, який  вони можуть приділяти цьому заняттю, без шкоди собі.

МИ ВАМ  ПРОПОНУЄМО СПИСОК ПОСИЛАНЬ НА САЙТИ  ІГОР ДЛЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ:

https://gcompris.ru.uptodown.com/windows – Програмний комплекс «GCompris 15.10» містить 140 ігор для розвитку пам`яті, логічного мислення, уваги, фантазії; навичок роботи з мишею, клавіатурою, а також навичок усного рахунку та читання. Кожна гра  складається з 3 рівнів складності. Комплекс призначений для дітей віком від 3 до 10 років.

http://gamesforbaby.org/games2/49-games2-13.html – «Сходинки  до інформатики» для дітей 1-4 класів, комплекс призначений для вивчення основ комп`ютерної грамотності; повторення та узагальнення всіх інших предметів шкільного курсу за допомогою ПК.

https://sovety.pp.ua/index.php/ua/programi-windows/osvita/200-informatika-pershij-rik-navchannya –  «Інформатика І рік навчання». Її можна використовувати щоб проводити заняття з  інформатики в ігровій формі. Діти вчаться працювати з мишею, клавіатурою, вивчають роботу Windows. Програма безкоштовна, легко встановлюється, не займає багато місця. Програма «Інформатика — перший рік навчання» — це надійний помічник для проведення занять.

https://sovety.pp.ua/index.php/ua/programi-windows/osvita/196-skarbnitsya-znan-2-4-klas – «Скарбниця знань 2-4 клас». Програма з інформатики для розвитку мислення та формування умінь і навичок дітей. Разом із інформативністю програма має простий та зручний інтерфейс, який дуже сподобається вихованцям.

http://www.tuxpaint.org/download/?lang=ru_RU – Програма «Tux Paint» – гра для малювання як довільних об`єктів, так і зображень за певною тематикою, призначена для дітей віком від 3 до 10 років.

________________________________________***___________________________________

Вивчаємо вірші за допомогою мнемотехніки

Мнемотехніка — це система різних прийомів, які полегшують запам’ятовування і збільшують обсяг пам’яті шляхом утворення додаткових зорових асоціацій, дозволяє організувати навчальний процес у вигляді гри.
Мнемотехніка допомагає дітям розвивати зорову і слухову пам’ять; асоціативне мислення; зорову і слухову увагу; уяву; зв’язне мовлення; словниковий запас.
Найчастіше запам’ятовування відбувається мимоволі, коли якийсь предмет або явище потрапляє в поле зору дитини і зумовлює жваву реакцію. Тут допоможуть мнемотаблиці, що особливо ефективні при вивченні віршів. Суть полягає в наступному: на кожне словосполучення є картинка; таким чином, весь вірш замальовується схематично. Після цього діти по пам’яті, використовуючи графічне зображення, відтворюють вірш.
Поступово впроваджуючи мнемотехніку в роботу з дітьми, можна досягти чудових результатів. Та головне — діти не просто почнуть запам’ятовувати будь-які тексти, а це робитимуть із цікавістю та повною увагою.
Заняття з використанням мнемотаблиць сподобається кожному, а час мине непомітно.

___________________________________***________________________________________

Творчі ідеї малювання для дітей
Педагоги стверджують, що у формуванні щасливої, розвиненої дитини чималу роль відіграє образотворче мистецтво. Всі ми пам’ятаємо, як малюють діти. Це цікаве видовище. Для того, аби заохотити дитину малювати, пропонуємо використовувати цікаві способи зображення малюнків, які до того ж допоможуть вдосконалити творчі здібності Вашої дитини.
Як намалювати їжачка?
1. Намалюй продовгуватий горизонтальний овал із загостреним, піднятим догори кінчиком з одного боку. Це майбутня мордочка тваринки.
2. Познач кінчик носа чорним кружечком, але не зафарбовуй його повністю. Намалюй їжачкові вушко. Потім познач усмішку, домалюй лапки та очі.
3. Тепер намалюй один рівномірний ряд голочок навколо тулуба їжака.
Усі їжачки мають хвости, хоч на малюнках їх не зображують, бо довжина їх — лише 3 см і за голками вони зовсім не помітні.
4. Додай ще кілька рядків голок, аби повністю покрити ними тіло їжачка. Чим більше буде колючих голок, тим об’ємнішим вийде їжачок. Голки можуть бути темними, а можна додати в них кілька світлих штрихів. Не забудь про вусики.

5. Розфарбуй лісового мешканця. Тулуб і мордочка і лапки будуть коричневими, а ніс залишиться чорним. Їжачок готовий!

____________________________________***______________________________________

Пальчикові ігри – хороші помічники для того, щоб підготувати руку дитини до письма та розвинути координацію. А для того щоб паралельно розвивалася і мова, можна використовувати для таких ігор невеликі віршики, лічилки та пісеньки. Завдяки пальчиковим іграм дитина отримує різноманітні сенсорні враження, у неї розвивається уважність і здатність зосереджуватися. Такі ігри формують добрі взаємини між дорослим і дитиною.
Пропонуючи малюку пальчикову гру, важливо відразу створити її настрій, правильно вимовляти кожен звук, продумати вci рухи заздалегідь i поступово їх повторювати. Особливу paдicть приносить дитині ситуація, коли вci члени сім‘ї разом відтворюють гру.

____________________________________***_______________________________________

Шановні батьки! Дуже важливим є продовжувати роботу з дітьми під час карантину. Тому вашій увазі пропонуємо декілька графічних завдань, які дозволять сформувати (відпрацювати) у дитини з інвалідністю уміння перераховувати предмети та співвідносити їхню кількість з відповідною цифрою та навпаки, знаючи число, вміти самостійно викладати, замальовувати та з’єднувати необхідну кількість предметів.
Дані завдання допоможуть сформувати життєві навички кількісного рахунку у дітей, які вони згодом зможуть застосувати у побутових ситуаціях, а також сприятимуть розвитку графічних навичок. Тож, зберігайте завдання на комп’ютері, роздруковуйте їх та виконуйте разом з дитиною.
Успіхів!

__________________________________***_________________________________________

Якщо школярі під час карантину хочаб якийсь час зайняті навчанням і домашніми завданнями, то допитливі непосиди до 6 років можуть за лічені хвилини створити в будиночку хаос, якщо їх енергію не повернути в потрібне русло.
Під час карантину та обмеження соціального життя діти втратили розвиваючі занятя у дитячих садочках і гуртках, повноцінні прогулянки, зустрічі з друзями, а часто і бабусями та дідусями. Однак, їм потрібно продовжувати РОЗВИВАТИСЯ ТА ГРАТИСЯ!
Ми пропонуємо 4 сенсорні
гри, які сподобаються не тільки дітям, а навіть і дорослим.
Почнемо!

  1. «Сяюча вода»
    Щоб вода в ваній світилась, достатньо розчинити в ній 2 таблетки вітаміну В (45-60 мг кожна). А щоб світіння було яскравим – вимкніть в ванній кімнаті світло.
    Будьте надзвичайно уважними! Не залишайте дітей без нагляду!
  2. «Таючий сніг»
    Зробити сніговика тепер можливо не лише на вулиці взимку зі снігу. Вам знадобиться:8 чайних ложок води, 2 стакани соди, 2 столові ложки солі, 1 чайна ложка рідкого мила. Все це дуже добре перемішати. Піна повинна бути густою, так щоб з неї можна було ліпити.
  3. «Тісто для веселки»
    Щоб проготувати тісто, вам знадобиться: піна для гоління та кукурудзяний крохмал в пропорціях 1\1.
    Додаємо фарби, щоб отримати тісто різного кольору.
  4. «Зубна паста»
    Це один з кращих способів показати дитині, що таке хімічна реакція.
    Візьміть мірний стакан і налийте в нього трохи 10% перекису водню, засобу для миття посуду і харчового барвника. Ретельно змішайте. Додайте в суміш трохи дріжджів. І просто спостерігайте за тим, що станеться далі. Реакція, яка відбувається в результаті розкладання перекису водню, що каталізує йодидом калію, вивільнить багато піни – ДУЖЕ БАГАТО. Але не переживайте: вона абсолютно не шкідлива!

__________________________________***_________________________________________

Пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи в приміщенні.

1. Незвичні способи малювання.  ТОП – 5 веселих розваг!

Відбитки пальців


Правила. Підготуй такі речі:

  • шматочки мочалки, одноразові виделки;
  • фарби;
  • вода;
  • пензлик;
  • ручки, олівці або фломастери.

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

Малюнки мильними бульбашками

Правила. У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.

Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

Дмухавки

Правила. Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

_____________________________________***______________________________________

Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.

ДІТЯМ ВАРТО РОЗПОВІДАТИ ПРАВДУ про те, що відбувається. Вони все помічають. Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазію – це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини.

Діти до певного віку не можуть аналізувати інформацію та розуміти, де правда, а де ні. Батьки, які проговорюють те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у нього існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

СЬОГОДНІ ПРОПОНУЄМО ВАМ КАЗОЧКУ ТА МУЛЬТФІЛЬМ ПРО ВІРУС ТА ЗДОРОВ’Я, ЩОБ ДОПОМОГТИ РОЗПОВІСТИ ТА ПОЯСНИТИ ДІТКАМ СИТУАЦІЮ,ЩО СКЛАЛАСЯ.




_____Бережіть своїх дітей



 
 10 правил виховання, через які діти стають геніями

Багато мам мріють виростити з дитини генія. Однак при всьому різноманітті методичних посібників з виховання дітей, точної інструкції до вундеркіндів не створив поки ніхто.
Проте є батьки, які не читають тематичних форумів і педагогічних книг, але їх діти дуже часто стають геніальними. Отже розберемося, в чому таємниця цих сімей і складемо список їх особливостей. Читати далі



11 помилок батьків у вихованні дітей
1. Якщо дитина намагається вам заважати, це означає, що їй бракує вашої уваги. 
2. Якщо дитина вам бреше, значить в минулому ви занадто гостро реагували на її помилки. 
3. Якщо дитина має низьку самооцінку, значить ви дорікаєте їй частіше, ніж заохочуєте.
4. Якщо дитина не може постояти за себе, значить ви надто часто відчитували її на людях. Запам’ятайте, цього не варто робити навіть при родичах чи друзях.
5. Якщо ви досі купуєте своїм дітям усе самі, значить вони мають речі, які їм не належать, бо ви не даєте їм вибору.
6. Якщо дитина дуже боягузлива, значить ви занадто швидко біжите їй на допомогу.
7. Якщо дитина ревнива, значить ви її постійно порівнювали з іншими.
8. Якщо дитина швидко злиться, причина може бути в тому, що її замало хвалять.
9. Якщо дитина не зважає на почуття і права інших, можливо ви постійно кажете їй помовчати і не берете до уваги її почуття.
10. Якщо дитина потайна, значить ви “давите” її своїм авторитетом. 
11. Якщо дитина не вихована, значить вона це бачить у своїй сім'ї.






Стилі виховання дітей
Поради батькам щодо виховання обдарованої дитини 
Особистий приклад у сімейному вихованні  

10 порад для батьків з розвитку молодших школярів
Поради батькам, діти яких підуть до школи
Поради батькам майбутніх першокласників
Поради батькам майбутніх першокласників
Перший день в школі

Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини
Поради батькам, які виховують обдаровану дитину
Поради батькам, які бажають розвивати здібності дитини 

Обдарована дитина в сім 
Як покращити пам'ять у дітей